Οι νεαροί άντρες της Gen Z υιοθετούν το quarter-zip ως σύμβολο «grown-up» στιλ και αυτοσεβασμού και το TikTok το γιορτάζει.
Μέσα από ένα βίντεο στο TikTok, άρχισε να αναδύεται ένας νέος κύκλος μόδας και νοοτροπίας που έφεραν οι άντρες της Gen Z καθώς αφήνουν πίσω τους τα Nike Tech σετ και την αστική athleisure εμφανίση τους για να φορέσουν quarter-zip πουλόβερ, πίνοντας matcha και νιώθοντας μια ανανεωμένη, πιο «grown-up» εκδοχή του εαυτού τους. Αυτή η αναγέννηση δεν είναι απλώς ένα στιλιστικό trend, είναι μια δήλωση ωριμότητας, σαφήνειας και νέας ταυτότητας που φαίνεται να είναι η νέα στιλιστική εμμονή των ανδρών της Gen Z
Το TikTok ως πλατφόρμα αναβάθμισης
Όλα ξεκίνησαν με ένα viral βίντεο του TikToker Jason Gyamfi (@whois.jason), ο οποίος δήλωσε: «Δεν φοράμε Nike Tech, δεν πίνουμε καφέ. Εδώ είναι straight quarter zips και matcha.» Μια πρόταση - σταθμός που συμβολίζει την αλλαγή του lifestyle από την έντονη, αθλητική αισθητική στην πιο μελετημένη, ήρεμη και clean εικόνα. Η αυτή η φράση έγινε viral ήχος που πολλοί χρηστές αναπαρήγαγαν, συνοδεύοντάς τον με βίντεο-σκιτς όπου φορούν quarter-zip και πίνουν matcha, ενώ κάνουν χιουμοριστικές δηλώσεις για μια νέα αναβάθμιση της ζωής τους
Young Gentleman η νέα ταυτότητα
Πολλοί συμμετέχοντες του trend αυτοαποκαλούνται YGs (Young Gentlemen), ένας τίτλος που συμβολίζει την προσπάθεια να υιοθετήσουν πιο ώριμες αξίες και μια πιο αξιοπρεπή και σοβαρή είκονα. Στα βίντεο, εμφανίζουν την αλλαγή όχι μόνο ως θέμα στιλ, αλλά ως lifestyle, λες και περνούν από τη φάση της «ultra casual» καθημερινότητας σε κάτι πιο συνεσταλμένο και στοχαστικό. Μάλιστα, σύμφωνα με τους creators όπως ο Chris Maddox (@chrisfmaddox), οι Young Gentlemen δεν φορούν απλώς τα quarter-zips, αλλά διαμορφώνουν συμπεριφορές όπως ότι γράφουν ευχαριστήριες κάρτες, διαβάζουν βιβλία, εξελίσσονται ως άνθρωποι, και πέρνουν την απόσταση τους από την τεχνολογία.
Πολιτιστικό βάθος: Από το TikTok στο Black Dandyism
Παρά τον χιουμοριστικό χαρακτήρα των βίντεο, η κίνηση αυτή συνδέεται με βαθύτερα αισθητικά και πολιτιστικά ρεύματα. Κάποιοι δημιουργοί βλέπουν στον quarter-zip έναν πρόδρομο για την επαναζήτηση του Black Dandyism, δηλαδή μιας παράδοσης κομψότητας, ενδυματολογικής αξιοπρέπειας και αυτοπροβολής που έχει τις ρίζες της στην ιστορία της μόδας των μαύρων κοινοτήτων. Οι ειδίκοι σχολιαστές της μόδας μάλιστα ενθαρρύνουν τους νεαρούς αυτούς άντρες να γνωρίσουν την τέχνη, την ιστορία και την κληρονομιά του Dandyism, βλέποντας στο quarter-zip σαν κάτι περισσότερο από ένα απλό πουλόβερ.
Βεβαία πίσω από το viral στοιχείο του νέου trend, υπάρχουν και δεδομένα τα όποια σύμφωνα με αναφορές, έχουν να κάνουν με τις πωλήσεις των quarter-zip μεταξύ 18- έως 24-χρονων που έχουν αυξηθεί κατά 25%. Η άνοδος αυτή δείχνει ότι δεν πρόκειται μόνο για χιουμοριστικά TikTok memes, αλλά για μια πραγματική στροφή στον τρόπο που η Gen Z επενδύει στην εμφάνισή της. Επιπλέον, το trend σχολιάζεται ευρύτερα ως ενδεικτικό μέρος μιας αλλαγής νοοτροπίας, από την οικονομική πίεση ή τον επαναπροσδιορισμό των αξιών, έως τη θέληση για αυτοβελτίωση και μια πιο ενήλικη εμφάνιση.
Αντιδράσεις και κριτική
Φυσικά, δεν λείπουν και οι φωνές που αμφισβητούν το trend, κάποιοι μάλιστα θεωρούν ότι είναι παροδικό ή μόνο meme, ενώ άλλοι βλέπουν συνδέσεις με πιο συντηρητικά ρεύματα όπως η άνοδος του «business casual» στιλ. Ακόμα υπάρχουν και κριτικές που λένε ότι η αποδοχή του quarter-zip ως σωστή επιλογή πατά σε στερεότυπα, υπονοώντας ότι όσοι φορούν Nike Tech δεν έχουν την «ικανότητα» ή την οικονομική δυνατότητα να ανέβουν σε αυτή την πιο «καθαρή» αισθητική.

Η «Αναγέννηση του Quarter-Zip» δεν είναι μόνο ένα νέο trend μόδας, είναι σύμβολο μετασχηματισμού που φανερώνει μία έκφραση ωριμότητας, αλλαγής lifestyle, και αυτοσεβασμού μέσα από την εμφάνιση. Αν συνεχιστεί, μπορεί να σημαίνει πως η Gen Z θα αναδείξει έναν πιο στοχαστικό, ξεκάθαρο τρόπο αυτοπαρουσίασης, κάτι που ξεκινάει από το τι φοράμε, αλλά τελικά αφορά πολύ περισσότερο το πώς θέλουμε να ζούμε και να νιώθουμε και να παρουσιαζόμαστε στον έξω κόσμο.










