Η επόμενη εξέλιξη στο κομμάτι της επιρροής στον internet δεν θα έρθει από όσους ποστάρουν πιο πολύ, αλλά από όσους είναι πιο αληθινοί.


Μπορεί να ακούγεται αντισυμβατικό, αλλά όλο και περισσότερο καταλαβαίνουμε ότι το πραγματικό influencer game δεν παίζεται στο πόσο πολύ σε βλέπουν αλλά στο πόσο πολύ σε εμπιστεύονται. Η εποχή του «όλοι πρέπει να ποστάρουμε κάθε λεπτό» δείχνει να τελειώνει και αναδύεται ένα νέο είδος επιρροής, πιο ήσυχο, πιο διακριτικό και βαθιά ανθρώπινο.

Σε μια εποχή όπου τα social media μας προτρέπουν διαρκώς να δείχνουμε τον εαυτό μας, μέσα από stories, feed, reels, posts η πιο δυνατή τάση είναι πια η αυθεντικότητα. Η πραγματική επιρροή δεν μετριέται πλέον απλώς στα likes ή στον αριθμό των αναρτήσεων, αλλά στο πόσο πολύ οι άνθρωποι αισθάνονται ότι σε καταλαβαίνουν, σε εμπιστεύονται, και σε θέλουν στο περιβάλλον τους.

Η σιωπηλή επανάσταση της επιρροής

Όπως πολλές σύγχρονες αναλύσεις δείχνουν, η νέα γενιά δημιουργών στρέφεται μακριά από την προβολή της τελειότητας και τις glam οργανωμένες εικόνες. Η τάση προς την ψηφιακή απλότητα κερδίζει έδαφος, με λιγότερα φλας, λιγότερα φίλτρα και περισσότερο ρεαλισμό. Δεν χρειάζεται πλέον να είσαι ο πιο ορατός για να έχεις βάρος, αρκεί να είσαι πραγματικός γιατί οι ακόλουθοι θέλουν εμπιστοσύνη, όχι εντυπώσεις. Όπως πολύ εύστοχα το θέτει ένα πρακτορείο μάρκετινγκ η παραδοσιακή αντίληψη του influencer βασιζόταν στο μεγάλο κοινό, με πολλαπλά posts και στατιστικά reach. Σήμερα, ωστόσο, το παιχνίδι αλλάζει και πηγαίνουμε σε μικρές, εξειδικευμένες κοινότητες (micro-communities) και τα niche δίκτυα γίνονται πιο πολύτιμα.

 

Το Νέο Cool

Οι δημιουργοί που δεν ποστάρουν συνεχώς, αλλά μιλάνε ουσιαστικά και με συνέπεια, έχουν πιο ισχυρό δεσμό με τους ανθρώπους τους. Δεν χρειάζονται να κραυγάζουν για να ακουστούν και επιρροή τους χτίζεται σε μικρές κουβέντες, κοινές αξίες, και ειλικρινείς στιγμές.
Αυτό το νέο είδος επιρροής δεν είναι ενσωματωμένο με φως της δημοσιότητας, αλλά στην αίσθηση της ασφάλειας και της γνησιότητας, ο στόχος πλέον δεν είναι το viral, αλλά η συνεπεία απέναντι στα σημαντικά και τα ουσιαστικά. Η νέα επιρροή δεν είναι τόσο για το ποιον πετυχαίνεις, αλλά για το πώς τον αγγίζεις.

Το μάρκετινγκ εξελίσσεται

Ακόμη και οι διαφημιστές και οι brands το καταλαβαίνουν ότι δεν αρκεί πια να «αγοράσουν ακόλουθους», πρέπει να «χτίσουν εμπιστοσύνη». Στο Cannes 2025, όπως αναφέρει μια ανάλυση, η επιρροή χαρακτηρίζεται σήμερα από περίπλοκο ανθρωπισμό δεν είναι ούτε αλγοριθμική ούτε επιφανειακή και τα μηνύματα που αγγίζουν δεν μοιάζουν πια με μαζικές καμπάνιες, αλλά με πραγματικές ιδέες και ανθρώπινες σχέσεις.

 

Το Νέο Cool
Για πολλούς από εμάς, ιδιαίτερα για εμάς που μεγαλώνουμε στην εποχή της υπερ-προβολής, υπάρχει μια εσωτερική κόπωση και μας κουράζει το να είμαστε πάντα online, να δημιουργούμε συνεχώς, να δείχνουμε συνεχώς. Η νέα τάση μάς προσφέρει κάτι πιο βαθύ το να είμαστε λιγότερο εκτεθειμένοι, αλλά περισσότερο αυθεντικοί. Επιπλέον, αυτός ο τρόπος επιρροής μας δίνει μεγαλύτερη ελευθερία και δεν χρειάζεται να ακολουθούμε ένα καθιερωμένο σενάριο επιτυχίας στο Instagram ή στο TikTok. Μπορούμε να δημιουργήσουμε στις δικές μας συνθήκες, με το δικό μας ρυθμό χωρίς να κυνηγάμε μία ουτοπία.

Το μέλλον της επιρροής είναι ανθρώπινο

Η νέα επιρροή (influence ground) είναι λιγότερο για της επιφάνειας και της επίδειξης και περισσότερο πραγματική, είναι για το ότι δεν χρειάζεται να είσαι πάντα ψηλά στην κλίμακα, αρκεί να είσαι αληθινός και σταθερός. Οι δημιουργοί που επιβιώνουν και πηγαίνουν καλύτερα θα είναι αυτοί που βρίσκουν νόημα στο μικρό, το αληθινό, το λιγότερο ορατό. Η επόμενη γενιά επιρροής δεν θα είναι η πιο λαμπερή αλλά πιο ανθρώπινη.