Ο Σεθ Ρόγκεν απέναντι στο “Adolescence” μας προσφέρει μία βιτριολική σάτιρα για τα παρασκήνια του Χόλιγουντ και σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά του.


Οι φίλοι του “Adolescence” θα πέσουν να μας φάνε, αρπάζοντάς τους το «στέμμα» της καλύτερης σειράς της χρονιάς και δίνοντάς το στο “The Studio”. «Τι είναι αυτό το “The Studio” και πού το βλέπουμε; Είναι στο Netflix;» 

Θέλετε να μάθετε γιατί κάποιες σειρές στην Ελλάδα είναι πιο δημοφιλείς από άλλες που αποδεδειγμένα αξίζουν περισσότερα; Πολύ απλά, το Netflix στην Ελλάδα έχει πολλούς περισσότερους συνδρομητές από άλλες streaming πλατφόρμες. Έτσι έχουμε να αντιμετωπίσουμε τη λογική «δεν είναι στο Netflix στην Ελλάδα, δεν είναι πουθενά». 

Αυτό δεν αναιρεί την ποιότητα και το impact της σειράς “Adolescence” («Εφηβεία», Netflix), κάτι για το οποίο γράψαμε και εκθειάσαμε και εμείς. Αλλά «κάπου βάστα», δεν άλλαξε το τηλεοπτικό σύμπαν και ο κόσμος μας επειδή το “Adolescence” έπαιξε τόσο πολύ στα πρωινάδικα-μεσημεριανάδικα. Εδώ θα έρθεις να μου πεις «μα, θα το προβάλλουν σε όλα τα σχολεία στην Αγγλία». Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και κρατάμε τις μοναδικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών και τις σκηνές γυρισμένες με μία λήψη (κάτι που είδαμε και σε ένα επεισόδιο στο “The Studio”).

The Studio 

Στο θέμα μας, η νέα σειρά των Σεθ Ρόγκεν και Έβαν Γκόλντμπεργκ για το Apple TV+ ρίχνει μία σαρκαστική ματιά στον κόσμο του Χόλιγουντ και τι κρύβεται πίσω από τις αγαπημένες μας ταινίες, που δεν είναι κάτι άλλο από «μαλλιοτραβήγματα» παραγωγών, σκηνοθετών, σεναριογράφων, στελεχών των στούντιο και διαφόρων παρατρεχάμενων. 

Σε πολλές περιπτώσεις το όραμα και τα θέλω των δημιουργών πηγαίνουν στην άκρη, αφού προηγούνται άλλοι παράγοντες όπως «ο λόγος του προέδρου του στούντιο», το marketing και οι πωλήσεις. Άλλες φορές, αυτό το όραμα των δημιουργών είναι τόσο «τρελό», που δεν αργεί η ώρα της σύγκρουσης. Αν δεν κόψει εισιτήρια μία ταινία, γιατί να την γυρίσεις; 

Ο Σεθ Ρόγκεν είναι ο Ματ Ρέμικ, ένας σινεφίλ studio executive που προάγεται σε επικεφαλής των Continental Studios, μετά την απόλυση της προηγούμενης επικεφαλής και μέντορας του, Πάτι Λι (Κάθριν Ο’ Χάρα). Μπαίνει κατευθείαν στα βαθιά, τη στιγμή που ο νέος πρόεδρος του στούντιο, Γκρίφιν Χιλ (φοβερός ο Μπράιαν Κράνστον εδώ), του αναθέτει αμέσως την πρώτη του δουλειά: Τη δημιουργία μίας ταινίας βασισμένης στον Kool Aid Man, τη μασκότ του αναψυκτικού Kool Aid. 

Ο ίδιος θεωρεί την ιδέα γελοία, ένα unfilmable… φιλμ, αλλά δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο πέρα από το να συμφωνήσει και να φαίνεται ενθουσιασμένος μπροστά στο αφεντικό του. Ποιος θα γυρίσει αυτό φιλμ; 

Κάπως έτσι ξεκινάει ένας αγώνας, εν μέσω εμποδίων και μίας στενής ομάδας στελεχών που βρίσκεται στα όρια της υστερίας, να βρεθεί ο κατάλληλος σκηνοθέτης και πρωταγωνιστές. Θα είναι ο Μάρτιν Σκορσέζε ο «τυχερός»; Η επαφή με το παιδικό του είδωλο θα είναι καταστροφική. Την ίδια στιγμή, άλλοι σκηνοθέτες του «πιτσάρουν» ιδέες για νέες παραγωγές. Το στούντιο πρέπει να είναι μία καλολαδωμένη μηχανή που θα τρέχει με χίλια. 

Αυτό που πετυχαίνει το “The Studio” είναι ότι δεν φοβάται τον αυτοσαρκασμό. Σε κάθε επεισόδιο, έχουμε δει τα τρία πρώτα εβδομαδιαία επεισόδια του πρώτου κύκλου, παρελαύνουν διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες που παίζουν τους εαυτούς τους (Μάρτιν Σκορσέζε, Σαρλίζ Θερόν, Γκρέτα Λι, Ρον Χάουαρντ, Άντονι Μακί, Στιβ Μπουσέμι κ.α.) και δεν διστάζουν να τσαλακώσουν την εικόνα τους. Κάτι που τους κάνει ακόμα πιο συμπαθείς στα μάτια μας. 

Ένας Σεθ Ρόγκεν στα καλύτερά του, τρέχει πανικόβλητος πάνω κάτω για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του καθενός, βλέποντας τον σινεφίλ μέσα του να χάνεται και τη θέση του να παίρνει ένα κυνικό στέλεχος. Για πόσο ακόμα; Αυτό είναι το σινεμά και το Χόλιγουντ;

Η σειρά “The Studio” προβάλλεται στο Apple TV+.